dinsdag 12 april 2011

Zpagetti

Vorig jaar zomer heb ik het zpagetti-haken ontdekt (Hoooked)
Op een zaterdag heb ik met een groepje vriendinnen (onder het genot van heel veel lekker eten en thee) de eerste tas gemaakt (patroon Ravenna). Heel grappig hoe hetzelfde model er bij iedereen anders uit komt te zien.

Maar ik vond het zo leuk om te doen dat het hier niet bij gebleven is.
Een mooie felle rode voor Yvonne, de moeder van Davy. Dit model komt uit het eerste boekje van zpagetti (Haken met zpagetti). Moest wel een paar keer uit elkaar gehaald worden voor de druppelvorm er mooi in zat.

 nog een bruingrijze voor mezelf, die iets praktischer is dan de eerste die ik gemaakt had. Het model is gebaseerd op het patroon Milano (zie website), maar dan iets breder en minder hoog en met een sluiting.
een bruine voor mama als kerstcadeautje (en op verzoek met rits). Deze is ook gebaseerd op een patroon uit het boekje (Saturnia), maar dan net even wat anders. De rechtse tas is weer wat kleiner en  heb ik voor Linda gemaakt.



maar niet alle credits zijn voor mezelf, want gelukkig was Yvonne zo lief om te helpen met het maken van de voeringen voor de tasjes, want zo handig kan ik niet met de naaimachine overweg. Dank je wel!

Op de hyves van Zpagetti kun je trouwens hele leuke ideeen krijgen, want daar hebben andere mensen foto's van hun zpagetti creaties opgezet. Niet alleen tassen trouwens, maar ook kussens, dekens, mandjes noem maar op. Leuk om eens naar te kijken.

1 opmerking:

  1. Ik vind dit erg mooi Petra en ben ook weg van handwerken. Ik zou ze graag maken maar weet je waar ik een patroon kan krijgen?
    Met vr. gr. Julia

    BeantwoordenVerwijderen