woensdag 13 april 2011

Lekker warm de winter door

Deze winter kon ik geen sjaal vinden die ik leuk bij mijn nieuwe winterjas vond passen. Omdat ik toen de haak-smaak al te pakken had, ben ik naar de bibliotheek gegaan en tussen de handwerkboeken gaan zoeken. Daar hadden ze precies wat ik zocht: "sjaals haken". Daar heb ik het patroon dus vandaan. Bij de wolwinkel (Filarte) mooie dikke grijze wol gehaald en ik kon aan de slag. Mijn treinreizen naar Amsterdam waren zo goed besteed en ik heb de hele winter een warme nek gehad.


7 opmerkingen:

  1. Van deze sjaal ben ik ECHT van onder de indruk, wat "un hendig maedje, bis se tog"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je nog welk boek ? Ik vind hem super en zou hem ook graag maken ;-)
    Groetjes,
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Petra, Wat een ontzettend mooie sjaal. Zou je me aan het patroon kunnen helpen? Ik ben n.l. al een tijd op zoek naar een "leuk" haakpatroon voor een sjaal en deze is te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mie, ik heb het patroon van deze sjaal helaas niet. Ik had het uit het boek 'sjaals haken' van Candi Jensen http://www.bol.com/nl/p/kleurrijke-sjaals-haken/1001004005546163/). Maar ik kan zelf ook niet meer aan het boek komen. Misschien dat je het nog ergens in een bibliotheek kunt vinden?
      Succes!
      Petra

      Verwijderen
  4. Hallo Petra, De sjaal ziet er mooi en geweldig uit. Ik wil deze ook graag haken en ben al bij de bibliotheek geweest voor het boekje. Maar deze hebben het boekje niet, heb jij misschien het patroon voor mij?
    Groetjes
    Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Cecilia,

      Helaas kan ik ook niet meer bij het patroon komen. Wij zijn inmiddels verhuisd en de nieuwe bibliotheek heeft het boek ook niet, anders had ik nog een kopietje kunnen maken.

      Hopelijk kun je het nog ergens vinden.
      Succes,
      Petra

      Verwijderen
  5. Boek gevonden, maar geraak er spijtig genoeg niet aan uit, zucht

    BeantwoordenVerwijderen