zondag 16 december 2012

Het verhaal achter de kaft van mijn proefschirft

Ik wist al heel lang dat ik zelf iets wilde maken voor de kaft van mijn proefschrift. Maar wat..... Inspiratie kreeg ik op het Human Brain Mapping Congres in Quebec vorig jaar zomer. Daar was een Brain Art Expositie. En dit vond ik één van de leukste ontwerpen:


  naast dit prachtige geknoopte/geweven (?) doek

Als basis heb ik een stukje van een MRI scan van één van de patienten uit mijn onderzoek gebruikt.

Ik wilde graag vrolijke kleuren gebruiken. Ben begonnen met het blauw, want dat vond ik een mooie kleur en vandaaruit heb ik de andere kleuren erbij gezocht. 


Davy heeft me gelukkig geholpen de tekst er netjes op te krijgen en de kleuren er goed uit zien. En dit is het uiteindelijke boekje geworden:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten